SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Dviračio nauda sveikatai

Važiavimas dviračiu – vienas paprastesnių ir lengvesnių aerobinio krūvio užsiėmimas, suteikiantis visokeriopą naudą mūsų sveikatai. Kartu, tai ir transporto priemonė, patraukli laisvalaikio praleidimo forma, atitrūkimas nuo rūpesčių, poilsis.

  1. Važiavimo dviračiu pradžiamokslis

Važiuoti dviračiu išmokstame dar būdami vaikai ir tai tikrai nesudėtinga. Jeigu kas nemoka ar neturi savo dviračio – galima važinėtis ir su stovimu dviračiu, kurių yra kiekviename sporto klube.

Būtina sureguliuoti dviračio parametrus pagal žmogaus ūgį ir svorį. Labai svarbi vairo ir sėdynės padėtis – nuo to priklauso taisyklinga nugaros, rankų ir kojų padėtis.

Kaip ir kiekvienoje sporto šakoje, važiavimo dviračiu intensyvumą reikia didinti palaipsniui.

Tyrimai parodė, jog važiavimas dviračiu yra vienas iš paprasčiausių būdų palaikyti sveiką gyvenseną nepriklausomai nuo to, kiek jums bebūtų metų (https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1174469.pdf)

  1. Pusiausvyros ir koordinacijos poveikis

Pusiausvyra ir koordinacija yra vienas iš svarbesnių dalykų, kuriuos reikia treniruoti vyresniame amžiuje. Važiavimas dviračiu ypač gerina fizinę pusiausvyrą, geriau koordinuoja judesius, palaiko taisyklingą laikyseną. Sportuodami išvengsime griuvimų, traumų ir lūžių (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3976019/)

  1. Smegenų veiklos ir psichinės sveikatos gerinimas

Važiavimas dviračiu kaip ir bet kokia kitokia fizinė veikla, skatina endorfinų ir kitų nuotaiką gerinančių bei energiją didinančių medžiagų gamybą, kurios leidžia mus jaustis geriau bei mažina stresą, depresijos ar nerimo jausmą. Jeigu tik turite galimybę, fizine veikla reikia užsiimti kiek įmanoma daugiau lauke, nes taip maksimaliai pageriname savo kognityvines funkcijas bei emocinę būklę (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6388745/)

  1. Puikios dienos pradžia

Pradedant dieną nuo fizinės veiklos, pasikrausime energijos visai dienai, o dienos eigoje busime labiau linkę priimti pozityvesnius sprendimus ( https://bjsm.bmj.com/content/54/13/776 )

Rytinis, neintensyvus pasivažinėjimas dviračiu – puiki alternatyva žmonėms kovojantiems su antsvoriu. Deginami riebalai, didinamas ištvermės našumas ir pakeliami mūsų energijos bei metabolizmo rodikliai (https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/sms.13054)

  1. Širdies ir kraujagyslių ligų prevencija

Tyrimai rodo, kad reguliarus važiavimas dviračiu gali sumažinti širdies ligų riziką. Minant dviračio pedalus, širdies raumuo susitraukia intensyviau. Tokiu būdu treniruojamas širdies raumuo, padidinama jo ištvermė. Sumažėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis bei diabetu (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31151937/)

Sportuokime ir būkime sveiki!

Pranešimą parengė

Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistas,

vykdantis visuomenės sveikatos stiprinimą fizinio aktyvumo skatinimo srityje,

Tomas Katkus