SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Nuolatinio sėdėjimo pasekmės

Sveikame kūne – sveika siela. Iki kaulų smegenų girdėta frazė, tačiau lengviau pasakyti, nei padaryti. Į darbą vykstame automobiliu, dienas ir naktis praleidžiame palinkę prie darbo stalo, o vakarais patogiai įsitaisome minkštasuoliuose prie žydrųjų televizijos ekranų. Turbūt ir dabar, skaitydami šį straipsnį – jūs sėdite. XXI amžiaus patogus gyvenimo būdas ne tik puikiai leidžia kūnui tinginiauti arsusilpnina fizinę būklę. Nustatyta, kad bėgant metams sėslus gyvenimo būdas sukelia rimtų sveikatos problemų. Todėl norint išlaikyti gerą sveikatą ir tonusą, privalome dažniau pakilti nuo kedės ir pajudėti.

Kas nutiks mūsų organizmui, jeigu mes užuot judėję, daugiau laiko praleisime ant minkštasuolio?

Nugaros skausmai, kuriuos sukelia per ilgas sėdėjimas, yra viena dažniausių sveikatos problemų. Prie stuburo tvirtinasi daugybė raumenų ir raiščių. Įprasta sėdėjimo pozicija yra, kai nugara ir pečių linija yra pasvirusios į priekį. Tuo metu (sėdint!) stuburui tenkadidžiausia įtampa. Kadsilaikytume tokioje padėtyje, mūsų stuburo tarpslanksteliniai diskai apkraunami, o nugaros raumenys tampa per daug įsitempę. Palinkdami į priekį, mes suspaudžiame savo krūtinės ertmę, ir plaučiai turi mažiau vietos išsiplėsti įkvepiant orą. Atitinkamai, dėl mažesnio deguonies pasisavinimo, mūsų kraujo cirkuliacija sutrinka ir dėlto kartais ima tirpti galūnės. Atrodo, nieko čia rimto, atsistojame, „papurtome“ nutirpusią galūnę ir vėl galime sėsti ir dirbti. Tačiau, ar tikrai?

 

Toks kūno sąstingis turi įtakos ir smegenų veiklai. Sutrikusi kraujo cirkuliacija ir nuolatinis deguonies trūkumas neigiamai veikia galvos smegenų kraujotaką, sumažėja ir dėmesio lygis.

Tyrimai rodo, kad per ilgas sėdėjimas didina antro tipo diabeto,širdies ir kraujagyslių sistemos ligų riziką. Gali vystytis inkstų ar kepenų ligos.

Šios problemos sprendimas yra: vietoj automobilio rinktis ėjimą pėstute, tradicinę biuro kėdę galima keisti balansine balno formos sėdynė priverčia sėdėti taisyklingai, išlaikant fiziologinius stuburo linkius, o mažos amplitudės pusiausvyros judesiai aktyvuoja giliuosius liemens raumenis. Tiesiog, reikia ieškoti būdų, padedančių mažinti sėdėjimo laiką arba įprastą sėdėjimą keisti aktyviu.

O dabar, kadangi jau baigėte skaityti straipsnį, tai atsistokite ir padarykite bent keletą tempimo pratimų. Visuomet prisiminkite – sveikame kūne – sveika siela!

 

 

Pranešimą parengė

Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistas,

vykdantis visuomenės sveikatos stiprinimą fizinio aktyvumo skatinimo srityje,

Tomas Katkus