SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Tobulos laikysenos link

            Kodėl svarbu išlaikyti taisyklingą laikyseną? Gera laikysena suteikia stabilumo stovint ar judant, padeda išvengti chroniškų skausmų bei traumų, leidžia jaustis fiziškai aktyvesniais ir stipresniais atliekant kasdienius darbus.

 

Pagrindinės netaisyklingos laikysenos priežastys:

  1. Fizinio aktyvumo stoka (įsitempę ir/arba silpni raumenys)
  2. Kasdieniai įpročiai (pvz. sėdėjimas/stovėjimas/vaikščiojimas susikuprinus)

 

Dažniausia problema ištinka stuburo srityje:

            Stuburo linkių padėtis. Kreipiamas dėmesys į kaklo ir juosmens (išlinkimą pirmyn) bei krūtinės ir kryžkaulio kifozę (išlinkimą atgal). Šie linkiai yra svarbūs stuburo funkcijai, nes mažina  sukrėtimą einant, bėgant, šuoliuojant. Jei laikysena taisyklinga, stuburo linkiai nedideli (kaklo ir juosmens linkiai tik apie 3–4 cm).

 

            Išsiaiškinus, kokią laikysenos problemą turite, lieką sužinoti, kas tai sukelia. Vaizdo įraše matome paveikslėlį, kuris aiškiai parodo, kokie raumenys yra silpni ir kokie yra įsitempę.

 

            Juosmens hiperlordezė dažniausiai atsiranda pas žmones, kurių darbas reikalauja ilgesnio sedėjimo. Taip pat gali atsirasti dėl mankštos trūkumo, nes stuburo palaikymui reikalingi tvirti raumenys.

 

            Visa tai žinodami galime susidaryti sau programą, kurią reikėtų atlikti bent 3 dienas per savaitę, kad „sutvarkytume“ stuburo išlinkimus. Video įraše matysite, kokius pratimus reikia atlikti vienai ir kitai laikysenos problemai gerinti.

 

Pasirūpinkite savo stuburu ir taisyklinga laikysena! Tai užtikrins puikią sveikatą bei pilnavertę jo gyvenimo kokybę.

 

Nuoroda į vaizdo įrašą: https://www.facebook.com/siauliuvsb/videos/760445014640915

 

Pranešimą parengė

Visuomenės sveikatos specialistas, vykdantis visuomenės sveikatos stiprinimą fizinio aktyvumo skatinimo srityje

Tomas Katkus