SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

SPALIO 10-oji PASAULINĖ PSICHIKOS DIENA

Psichikos sveikata – tai kaip mes jaučiamės kasdien, kokios mūsų nuotaikos ir reakcijos į iškylančias problemas, kaip mes jas priimame ir kaip su jomis susitvarkome. Požiūris į kitus žmones, jų veiksmus. Stabili emocinė būklė svarbi, kad galėtume priimti natūraliai visas emocijas tiek teigiamas, tiek ir neigiamas. Tai emocinis atsparumas, kuris leidžia išgyventi neigiamas liūdesio, pykčio, nusivylimo ar kitokias emocijas nieko nekaltinant, nesmerkiant, priimant situaciją tokią kokia ji yra. Svarbu tai priimti kaip gyvenimišką pamoką ir patirtį. Taip pat leisti sau patirti laimę ir džiaugtis kiekviena gyvenimo akimirka! 

 

Psichinės sveikatos sutrikimo požymiai:

- Fiziniai simptomai: kraujospūdžio svyravimai, virškinimo sutrikimai, apetito pokyčiai, svorio kitimas ir t.t..

- Emociniai simptomai: įtampa, vidinis diskomfortas, bloga nuotaika ir t.t.

- Pažinimo pokyčiai: dėmesio sutrikimai, pakitęs požiūris į aplinką ir save, prarandamos turėtos žinios, patirtis ir t.t.

- Suvokimo pokyčiai: garsai ir kvapai, kurių nėra, išgyvenimai, neegzistuojantys realybėje ir t.t.

- Mąstymo pokyčiai: neįprastos ar klaidingos idėjos ir įsitikinimai, pašalinių jėgų poveikis, įsitikinimas, kad žmogus persekiojamas, nuodijamas, stebimas arba jis tapo neįprastai galingu, didingu ir t.t.

- Elgesio pokyčiai: agresyvus ar keistas elgesys, nesuprantamas elgesys, pozos, grimasos, gestai ir t.t.

 

Ką daryti, kad palaikyti gerą psichinę sveikatą?

Visų pirma, skirkite laiko sau. Priimkite save tokį, koks esate. Kiekvienas žmogus unikalus, įžvelkite savo stipriąsias vertybes, priimkite savo trūkumus. Priimkite kiekvieną jumyse kylančią emociją ir pabandykite suprasti kodėl tokios emocijos ateina pas jus. Nesmerkite savęs ir nekaltinkite. Paanalizuokite, kodėl „bloga mintis“ arba „gera mintis“ dabar jūsų galvoje, kas turėjo įtakos šiai minčiai atsirasti. Užsiimkite reguliaria fizine veikla, leiskite laisvalaikį aktyviai, tai ne tik pagerins fizinę sveikatą, bet ir jūsų nuotaiką, emocijas, suteiks daugiau energijos, pasitikėjimo savimi. Išeikite pasivaikščioti gryname ore, užsiimkite joga, atlikite kvėpavimo pratimusi. Nesvarbu kokia fizine veikla užsiimsite, svarbiausia tai daryti reguliariai. Sveikai maitinkitės – maistingas ir skanus maistas, tai ne tik maistas kūnui, bet reikalingas ir gerai emocinei būklei palaikyti. Valgykite kuo daugiau natūralių produktų, įtraukite daugiau daržovių ir vaisių į savo mitybos racioną. Venkite perdirbto ir apdoroto maisto. Valgykite sąmoningai ir mėgaukitės maistu. Suderinkite darbo ir poilsio režimą, poilsis yra svarbus mūsų kūnui ir gerai psichinei sveikatai! Užsiimkite veikla, kuri jums teikia malonumą – klausykitės mėgstamos muzikos, skaitykite jums patinkančias knygas, medituokite, bendraukite su draugais, rašykite dienoraštį ar atraskite kitas veiklas, svarbiausia, kad tai teiktų jums malonumą! Gerai išsimiegokite ir darykite tai kiekvieną naktį. Palaikykite reguliarų miego režimą. Jei kankina neramios mintys apie praėjusią dieną būtinai jas trumpai apmastykite ir atsisveikinkite su jomis. Jei sunku tai padaryti pabandykite jas užrašyti, dienoraštis - puiki pagalba. Jei bijote pamiršti svarbius dalykus, užsirašę būsite ramūs, kad pabudę kitą dieną puikiai išmiegoję ir pailsėję, jų nepamiršite.

 

Jei niekas nepadeda?

Nebijokite kreiptis pagalbos. Kalbėkitės su artimaisiais ir draugais. Kalbėjimas turi gydančių galių, nelaikykite visko savyje, išsikalbėkite. Nebijokite kreiptis pagalbos ir į specialistus -  šeimos gydytojus, psichologus, pagalbos ir paramos grupes.

Nemokamos psichologų pagalbos galite kreiptis ir į Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro organizuojamas nemokamas, anonimiškas individualias arba grupines psichologų konsultacijas. Informacija čia.

 

Rūpinkitės savo emocine savijauta!

 

Informaciją parengė Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė Monika Juknytė.