SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Spalio 16-ąją minime Pasaulinę stuburo dieną

Tinkamas fizinis aktyvumas turėtų būti svarbiausia ir pagrindinė profilaktinė nugaros problemų sprendimo priemonė, užuot griebusis vaistų. Įdarbinti savo stuburą galima įvairiomis formomis - nebūtinai turite užsiimti sportine veikla ar treniruotis. Šiuo tikslu galima tiesiog reguliariai daryti pertraukėles darbo metu (atsistoti, padaryti tempimo pratimus, pasivaikščioti), o galima ir lankyti jogos, pilateso, aerobikos ar kitokius užsiėmimus. Visi, nepaisant amžiaus, gali rasti būdų, kaip duoti veiklos savo nugarai, kad išvengtų su nejudrumu susijusių skausmų ir kitų nugaros bei kaklo problemų.

Visame pasaulyje milijonai žmonių patiria stuburo veiklos sutrikimus ir kenčia nuo nugaros skausmo. Iš visų kaulų ir raumenų sistemos susirgimų bei būklių nugaros skausmai pasitaiko dažniausiai. Pavyzdžiui, apatinės nugaros srities skausmas yra penkta pagal dažnumą priežastis, dėl kurios žmonės kreipiasi į gydytojus, ir viena dažniausių neįgalumo priežasčių. Kaklo ir krūtinės dalies skausmai pasitaiko gerokai rečiau nei juosmens. Manoma, kad per vienerius metus 15–20 proc. suaugusiųjų patiria juosmens skausmą ir 60–80 proc. patiria bent vieną juosmens skausmo epizodą per gyvenimą. Dažnai besikartojantis ar ilgai trunkantis nugaros skausmas ir vėliau išsivystanti negalia gali turėti didelį poveikį bendrai žmogaus sveikatai, kartais reikšmingai apriboja jo galimybę dirbti ar net atlikti įprastas kasdienes veiklas. Todėl stuburo ligų prevencija yra labai svarbi, o šių metų Pasaulinė stuburo diena skatina žmones imtis konkrečių veiksmų saugant ir gerinant savo stuburo sveikatą ir funkcionalumą.

Nugaros skausmų ir stuburo sutrikimų priežasčių yra labai daug ir įvairių. Todėl mokslininkai ir praktikai vis dar diskutuoja, kurios iš jų pačios svarbiausios. Moksliniai tyrimai parodė, kad ilgalaikė statinė kūno padėtis, netinkamos darbo sąlygos (drėgmė, šaltis ir kt.), dažnos infekcijos, ilgas sėdėjimas ir ergonomikos principų nesilaikymas, nenormali laikysena, rūkymas ar nutukimas, ilgalaikis stresas ir nerimas, paveldimumas, sėdimas gyvenimo būdas ir itin mažas bendrasis fizinis aktyvumas yra svarbūs (tarp daugelio kitų) nugaros skausmo ir kitų stuburo sutrikimų veiksniai. Yra mokslinių tyrimų, įrodančių vaikų ir paauglių nespecifinių stuburo kaklo, krūtinės ir juosmens dalies skausmų ryšį su ilgu sėdėjimu (daugiau nei 3 valandas per parą) prie kompiuterio, su nepatogia ir netaisyklinga kompiuterio ekrano, pelės bei klaviatūros padėtimi, su ilgu televizoriaus žiūrėjimu ir pan.

Tad pasirūpinkite, kad jūsų nugara būtų aktyvi jums priimtinu ir prieinamu būdu. Mūsų organizuojami nemokami fizinio aktyvumo užsiėmimai – puiki galimybė jums reguliariai pajudėti vadovaujant kvalifikuotam specialistui. Nuolat sekite informaciją mūsų Facebook puslapiuose „Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras“ bei „Judėk Šiauliuose“ ir dalyvaukite aktyviai mūsų veiklose.

Šaltinis: http://www.worldspineday.org/wsd2019/

Informaciją parengė Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

Visuomenės sveikatos stiprinimo skyriaus specialistė Asta Ivoškienė