SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Braškių nauda ir kaip jomis mėgautis

Kuo naudingos braškės?

  • Skanu.
  • Braškės užima 5 vietą 100 sveikiausių produktų sąraše pagal vitamino C kiekį.
  • Puikus mangano, jodo, biotino, vario, magnio, vitamino B6 ir maistinių skaidulų šaltinis. 
  • Braškėse esantys antioksidantai padeda sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.
  • Braškės turi mažą glikeminį indeksą (40), nesukelia didelių cukraus kiekio kraujyje šuolių.
  • Puodelis braškių užtikrina 10% per dieną rekomenduojamo folio rūgšties kiekio.
  • Dėmesio! Braškės patenka į labiausiai pesticidais užterštų produktų sąrašus, todėl visada jas pirkite ekologiškas arba auginkite patys. 

 

Kaip dar galima mėgautis braškėmis?

  • Supjaustytos ketvirčiais tinka  salotoms gardinti.
  • Kokteiliams 
  • Pusryčių košėms gardinti
  • Ledams ruošti
  • Padažams
  • Desertams

Naminių braškinių ledų receptas.

Jei spėjote susišaldyti braškių, siūlome pasigaminti naminių ledų. O jei dar nesusišaldėte - paskubėkite, kol nesibaigė sezonas. 

6 porcijoms ledų jums reikės:

  • 1 šaukšto medaus.
  • 250g. natūralaus jogurto (pvz. graikiško).
  • 500g. šaldytų braškių.

 

  • Pasiruoškite dubenėlius iš anksto - sudėkite juos į šaldymo kamerą. 
  • Desertinius šaukštus pamerkite į karštą vandenį.
  • Supjaustykite ir pasiruoškite „pabarstukus“ - supjaustykite braškes, pasiruoškite mėtos lapelius, sutrupinkite keletą sausainių…
  • Ledus ruoškite tik prieš pat patiekiant. 
  • Braškes, jogurtą ir medų sudėkite į virtuvinį kombainą ar smulkintuvą ir sutrinkite iki vientisos masės. Karštu šaukšu išdalinkite ledus į šaltus dubenėlius ir patiekite apibarstę „pabarstukais“ arba, jei esate tikras gurmanas, pagardinkite keliais lašeliais balzaminio acto (it. aceto balsámico).
  • Skanaus. Mėgaukitės lėtai ir džiaukitės vasara ir jos dovanomis. 

 

Parengė: Šiaulių miesto savivaldybės specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą sveikos mitybos skatinimo srityje, Ilona Kuodienė

 Šaltiniai:

https://www.jamieoliver.com/recipes/fruit-recipes/wimbledon-inspired-strawberry-ice-cream/

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=32