SutinkuSiekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku”.

Kaip išvengti senjorams traumų lauke

Spindintis sniegas ir spaudžiantis šaltukas ne tik papuošė šių metų žiemą, bet ir atnešė daug rūpesčių. Apledėję laiptai, šaligatviai negaili nei vaikų, nei suaugusių, senjorų. Apledėjusios dangos ilgai išlieka slidžios, ypač esant plikšalai, todėl jomis vaikščioti labai pavojinga. Gerai, jei paslydimas atsiperka tik lengvu raumenų sumušimu. Daug skausmingesnės pasekmės: kaulų lūžiai, sąnarių, stuburo ar galvos traumos. Ypač jos pavojingos senyvo amžiaus žmonėms.

Siekiant išvengti sužalojimų paslydus, esant slidiems keliams ir šaligatviams, vyresnio amžiaus žmonėms patariama avėti batus su apkaustais, naudotis lazda, vaikščioti lėtai mažais žingsniais. Jei yra galimybė, stenkitės įsikibti į stabilius objektus. Apsirenkite daugiau sluoksnių, apsaugokite labiausiai pažeidžiamas kūno dalis: galvą, kaklą, nugarą.

Kaip išvengti senjorams traumų lauke?

 Patarimai kaip išvengti griuvimų, kai lauke slidu:

  • Rinkitės tinkamą avalynę. Rinkitės batus, pavyzdžiui, su tvirtai sukimbančiu protektoriumi, dar saugiau – užsisekite batų apkaustus.
  • Neskubėkite. Tikimybė pargriūti padidėja, kai skubate. Kad pasiektumėte kelionės tikslą laiku, išeikite iš namų anksčiau.
  • Atidžiai stebėkite grindinį po kojomis. Eikite kuo mažesniais žingsniais, koją dėkite visa pėda. Jei įmanoma – įsikibkite į tvirtus objektus. Itin slidžiu paviršiumi geriau čiuožti.
  • Atkreipkite dėmesį į rankas: nelaikykite jų kišenėse, neneškite daug daiktų – taip lengviau išlaikysite pusiausvyrą.
  • Būkite atsargūs išlipdami iš automobilio. Laikykitės, įsikibkite į dureles ar jų rankeną, kol visiškai išlipsite.
  • Pagalvokite apie kitus. Pastebėję itin slidžias vietas, apie tai informuokite kitus. Pavojus paslydimo didesnis ir pasekmės sunkesnės vyresnio amžiaus žmonėms, todėl nepamirškite jų ir pasirūpinkite.

    Jei vis dėlto paslydote ar krentate – patarimai, kaip nugriūti saugiai ir taisyklingai:

  • Atsipalaiduokite – tuomet raumenys neįtempti ir griuvimo smūgis bus švelnesnis.
  • Saugokite galvą. Griūdami palenkite ją į priekį žemyn, o papildomai apsisaugoti rankas laikykite galvos lygmenyje.
  • Kojas ir rankas laikykite sulenkę, stenkitės pritūpti. Smūgį dar labiau sušvelnina giuvimas ridenantis.

 

Informaciją parengė Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Miglė Klimaitė