Spalio 16-ąją su šūkiu: "Mylėk savo stuburą!" minime Pasaulinę stuburo dieną

Nugaros skausmas būna labai nemalonus ir varginantis, bet jis nebūtinai pavojingas. Apatinės nugaros dalies skausmas yra visuotinė bėda, ypač būdinga žmonėms, kurių gyvenimo būdas yra nejudrus. Deja, žmogaus griaučių ir raumenų sistema nėra pritaikyta ilgai sėdėti. Tokioje padėtyje stuburo slanksteliai patiria šešis kartus didesnę apkrovą ir tai labai kenkia nugarai. Skausmas gali atsirasti bet kurioje stuburo dalyje, tačiau labiausiai apkraunami juosmens stuburo slanksteliai. Dėl netaisyklingos sėdėsenos užspaudžiama diafragma, krūtinės ląsta, dėl to trinka ląstelių aprūpinimas deguonimi, pilvo organų veikla.  Darbo metu reguliarios aktyvaus poilsio pertraukėlės yra būtinos, siekiant išlaikyti bei pagerinti darbuotojų gerą savijautą ir sveikatą.

Dažniausia nugaros skausmo priežastis yra netaisyklinga laikysena. Tačiau skausmas gali varginti ir dėl blogos darbo padėties ilgai būnant pasilenkus, netaisyklingo ilgalaikio stovėjimo, dėl netaisyklingos gulėjimo padėties. Gera, taisyklinga laikysena – tai pusiausvyra tarp griaučių ir raumenų sistemos. Patartina vengti judesių bei  kūno padėčių, sukeliančių skausmą. Kai laikysena taisyklinga, ji nevargina ir nesukelia skausmo. Būtina suvokti, kad skausmas – tai signalas, verčiantis būti atsargiam.

Kad išvengtumėte nugaros skausmo, Vaida Kurmė pataria stiprinti liemens raumenis. Liemens raumenims priklauso nugaros, krūtinės ir pilvo raumenys. Liemens raumenys ne tik palaiko kūno padėtį, bet yra būtini judesiams atlikti.

Labai svarbu išmokti ir taisyklingų saugių judesių, atliekamų kasdien  buityje – keliant daiktus, keliantis iš lovos, nešant nešulius, dirbant žemės ūkio darbus ir pan. Turintiems mokyklinio amžiaus vaikų patariama  kontroliuoti ne tik, kokį svorį jie nešioja kuprinėje, bet ir kaip ją užsideda.  Tinkamai sureguliuokite diržus ir prižiūrėkite, kad kuprinę nešiotų ant abiejų pečių. Džiugu, kad žmonės vis labiau suvokia judėjimo naudą, tačiau nejudantiems geriau pradėti pamažu ir didinti fizinį aktyvumą palaipsniui. Mat kūnui ir protui reikia laiko įprasti prie fizinės veiklos. Mes skiriamės vienas nuo kito savo ištverme, jėga, lankstumu ir temperamentu. Mankštinkitės be skubos ir reguliariai. Kiekvienas privalome rūpintis savo sveikata pagal savo amžių, sveikatos būklę bei fizinį pajėgumą.

Šiemet Biuro fizinio aktyvumo skatinimo specialistai sėkmingai bendradarbiauja su kai kuriomis miesto įmonėmis bei organizacijomis, sudarančiomis galimybę savo darbuotojams mankštintis darbo vietoje darbo ar pietų pertraukų metu.

Informaciją parengė visuomenės sveikatos stiprinimo skyriaus specialistė Asta Ivoškienė