Karštis ir poilsis gamtoje

Vasara – atostogų metas. Keliaujame į gamtą, lepinamės saulės voniomis, mėgaujamės upių, ežerų ir jūrų teikiama atgaiva. Bet visi šie malonumai turi ir kitą, nemalonią pusę – jie grasina įvairiais sveikatos sutrikdymais. Todėl turime neužmiršti atsargumo – tiek besimėgaudami saule, tiek būdami vandenyje ar miške.

Vasaros pavojai prie vandens

Daug pavojų tyko ir prie vandens telkinių, taigi mėgaudamiesi vasaros malonumais nepamirškite saugaus elgesio taisyklių. Neikite maudytis prisivalgę, išgėrę alkoholinių gėrimų, perkaitę saulėje. Neplaukite už plūdurų, nors ir gerai mokate plaukti. Vasaros pramogoms nesirinkite vietų, kuriose galite netikėtai įkristi į vandenį: nebūkite ant stataus kranto, prieplaukos krašto, tilto, nešokite į vandenį stačia galvą, jei nežinote ar vandens telkinys yra saugus, kitu atveju pasekmės gali būti baisios. Stenkitės maudytis ne vienas, o mažamečiai vaikai gali maudytis tik suaugusiųjų prižiūrimi ir būti su apsaugos priemonėmis. Nepalikite vaikų be priežiūros net ir nedideliuose baseinėliuose. Besimokantiems plaukti ir vaikams verta turėti plaukimo liemenes, pripučiamas rankoves ir kitokias pagalbines priemones. Visada turėkite su savimi ryšio priemonę, kad atsitikus nelaimei, galėtumėte paskambint pagalbos telefonu 112.

Saugus elgesys saulėje

Perkaitę saulėje, staiga nešokite į vandenį: iš pradžių juo apsišlakstykite. Saulė greitai gali nudeginti, todėl paplūdimyje ilgai nesideginkite, naudokite apsaugos priemones nuo saulės nudegimo, pasirinkite tinkamus drabužius, venkite viešojo transporto, gerkite daug vandens. Užsidėkite patys ir uždėkite vaikams galvos apdangalą.  Atsiminkite, kad alkoholis skatina šilumos išsiskyrimą organizme, todėl galite perkaisti. Nevartokite šildomųjų savybių turinčių maisto produktų (medaus, lašinių, riebios mėsos), karštą dieną nesportuokite lauke vidurdienį. Karštyje pavojinga ilgai būti saulėje. Vaikai, nėščios moterys ir neblaivūs žmonės greičiausiai patiria saulės smūgį

Keletas praktinių patarimų:

* Karštomis vasaros dienomis atsisakykite alkoholinių gėrimų, kavos, įvairių limonadų su saldikliais, nes jie skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo.

* Nešiokite galvos apdangalą, renkitės šviesiais medvilniniais prakaitą sugeriančiais drabužiais. 

* Žinoma, stenkitės būti kuo mažiau tiesioginiuose saulės spinduliuose, ypač vidurdienį. 

* Eidami maudytis įsitikinkite, ar saugu: nėra duobių, akmenų, stiklų.

Daugiau naudingų patarimų kaip saugiai poilsiauti rasite čia

 Informaciją parengė Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą Miglė Klimaitė