Gegužės mėnesį vyksta akcija

Akcijoje sutiko dalyvauti Šiaulių inkstų ligomis sergančiųjų draugija "Atgaja", Lietuvos Raudonojo kryžiaus Šiaulių skyrius, Klubas "Dvasinė šiluma", Šiaulių Parkinsono draugija ir Asociacija "Draugystės šviesa". Akcijos dalyviams išdalinti žingsniamačiai, kuriais jie 10 dienų turės fiksuoti savo nueitus žingsnius ir pildyti dienoraštį. Aktyviausiems kiekvienos organizacijos atstovams Biuras įsteigė po prizą. Kiti gaus atminimo dovanėles.

Nejudriai gyvenant sulėtėja medžiagų apykaita, organizmas mažai sunaudoja kalorijų. Jei žmogus sočiai valgo, vartoja riebų maistą, dažnai padidėja jo kūno masė. Antsvoris yra žalingas žmogaus sveikatai. Būtina, kad fiziniai pratimai atitiktų žmogaus individualų pajėgumą. Dozuojant fizinį krūvį, reikia atsižvelgti į amžių, lytį, svorį, bendrą fizinį pasirengimą, lėtines ligas, žmogaus motyvaciją. Suaugusiesiems rekomenduojama 5 kartus per savaitę užsiimti ne mažiau kaip 30 minučių vidutinio intensyvumo fiziniu krūviu ir 3 kartus per savaitę skirti bent po 20 minučių didelio intensyvumo treniruotei.

Judėjimas ne tik skatina mūsų gyvybingumą, bet ir suteikia galimybę daugiau patirti, daugiau pažinti. Judesiai mums padeda išreikšti savo emocijas, asmenybės savybes. Judėjimas – būtina gyvo organizmo egzistavimo sąlyga. Judėti reikia, kad būtume sveiki ir darbingi. Žmogus turi suprasti, kad jis tobulėja dirbdamas, kurdamas, aktyviai veikdamas, kad nuo nejudraus gyvenimo būdo blogėja sveikata arba rimtai susergama. Nederėtų pamiršti, kad išvengti ligos yra naudingiau tiek pačiam žmogui, tiek visuomenei.

Dabar daug žmonių gyvena nepakankamo fizinio aktyvumo sąlygomis. Daugeliui darbo vietų taip pat nereikia fizinės jėgos ir ištvermės. Sėdimas ar kitoks nejudrus darbas apsunkina kvėpavimo organų darbą ir kraujo apytaką, ypač dubens ir apatinių galūnių srityje. Dėl lėtos kraujo apytakos negaudami pakankamai maisto medžiagų, vidaus organai tinkamai neatlieka savo funkcijų. Dėl to nejudrių profesijų žmonės dažnai serga, ypač kvėpavimo bei širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, tampa mažai darbingi, ieško įvairių organizmą stimuliuojančių ir atsipalaidavimo priemonių, kurios dažniausiai alina organizmą (rūkymas, alkoholiniai gėrimai, nesaikingai vartojama kava ir netgi narkotikai).

Raginame šiauliečius judėti ne veltui, nes tinkamas  judėjimas netruks duoti vaisių: mažėja tikimybė susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, aterosklerozės rizika,  pagerėja audinių tolerancija gliukozei – veikia kaip II tipo cukrinio diabeto profilaktinė priemonė. Be to, fizinis aktyvumas saugo nuo nutukimo, stabdo kaulų retėjimo procesą, silpnina psichologinio streso poveikį. Tyrimais įrodyta, kad mažėja ir tikimybė susirgti kai kuriomis onkologinėmis ligomis – storosios žarnos, krūties vėžiu, stimuliuojama imuninė sistema. Kas ypač svarbu senėjimo procese, - palaikomas raumenų tonusas, jėga ir ištvermė, sąnarių, sausgyslių ir raiščių elastingumas, didinamas sąnarių paslankumas.

Šiaulių visuomenės sveikatos biuro specialistai primena, kad būtina, kad fiziniai pratimai  atitiktų žmogaus individualų pajėgumą. Dozuojant fizinį krūvį, reikia atsižvelgti į amžių, lytį, svorį, bendrą fizinį pasirengimą, lėtines ligas, žmogaus motyvaciją. Tad judėkime sveikatos labui!

Už partnerystę dėkojame draugijos "Atgaja" pirmininkui Egidijui Kalinaičiui

Parengė Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Asta Ivoškienė