SAUGOKIS TRIUKŠMO, PAKLAUSYK TYLOS...

Kasdien, jums patogiu laikubent 5-ioms  minutėms išjunkite mobiliuosius telefonus, visus garso ir vaizdo prietaisus bei garsą skleidžiančius buitinius prietaisus, nenaudokite automobilių garsinių signalų.

Net palyginti nestiprus 60-70 decibelų triukšmas gali sukelti galvos skausmus, svaigimą, cypimą ausyse, nemigą. Dėl to blogėja atmintis, dėmesys, orientacija, sumažėja fizinis ir protinis darbingumas, pablogėja judesių koordinacija. Tyrimais nustatyta, kad triukšmas, kaip ilgai veikiantis lėtinis stresas, sukelia įvairių sutrikimų, kurie gali lemti širdies ligų, aterosklerozės, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos lėtinio uždegimo, opaligės bei įvairių neurozių išsivystymą

Yra aplinkybių, kurių žmogus negali paprastai pakeisti, tačiau visiškai nesudėtinga sumažinti sveikatai kenksmingų veiksnių įtaką artimiausioje savo aplinkoje – sumažinti televizoriaus ar muzikos grotuvo garsą, išjungti nenaudojamą kompiuterį ir pan. Tėvai neturėtų pratinti mažų vaikų prie nuolatos namuose „kalbančio“ televizoriaus, nes augdamas jis pripras prie nuolatinio triukšmo ir nebemokės gyventi be jo, taip žalodamas savo sveikatą.

Išmokime mėgautis tyla ir suprasime, kiek daug ji mums reiškia.

Informaciją parengė Visuomenės sveikatos stiprinimo skyriaus specialistė Asta Ivoškienė